Gruppträning

Vi har ett stort utbud för olika typer av gruppträning. I våra gruppträningspass ska det erbjudas en trygghet i att bli instruerad för en specifik inriktning av träning. Vi skapar en känsla av gemenskap och glädje i förhållande till träning. Var med och svettas i gemenskapen för att nå en hälsosammare vardag!

Nedanför har du våra pass, boka in dig redan idag!

Les Mills™ CXWORX

Vill du ha vältränade mag- och ryggmuskler samt en bättre hållning?

I detta pass ligger fokus på bål och ryggmuskulaturen. Vi tränar mage, rumpa och rygg dynamiskt, och du kommer känna att du får en mycket bättre hållning, och att du blir stark och välmående.

30 minuters CXWORX ger dig ett utmanande och effektivt träningspass för dessa muskelgrupper. Att kombinera ett CXWORX-pass med ett förbrännande Cardiopass är en mycket givande kombination.

BOKA PASS

Les Mills™ Grit

LES MILLS GRIT™ Genom högintensiv intervallträning förbättrar du din fysik. GRIT är en effektiv och rolig träningsform för alla.

Serierna är 30 minuter långa och uppdelade i två grenar med olika fokus. Välj PLYO när du vill öka din spänst och STRENGTH när du vill förbättra din styrka. CARDIO väljer du när du vill maximera din förbränning.

BOKA PASSLÄS MER

Yoga

Balans, styrka och rörlighet med fokus på inre och yttre balans. Yoga är en träningsform för alla. Kan det bli bättre än att mentalt lära sig att koppla av och samtidigt få ett träningspass för kroppens alla muskler?

På Arena Fitness yogaklass strävar vi efter inre balans och en stark kropp.

BOKA PASSLÄS MER

Spinning

Konditionshöjande och mycket fettförbrännande.

En träning som passar de flesta då det är väldigt skonsamt för leder och muskulatur.

Varje pass är unikt, då varje instruktör bygger upp sitt personliga!

BOKA PASS

Les Mills™ Bodypump

Till peppande musik tränar vi de stora muskelgrupperna i ett renodlat styrketräningspass.

Arena Fitness Bodypump är en rolig och effektiv träningsform där alla kan vara med, oavsett hur stark eller bra koordination man har. Du väljer själv hur mycket vikter du vill träna med; här tränar du med andra i grupp på dina villkor.

BOKA PASS

TABATA

Tabata är en form av högintensiv intervallträning, där du på kort tid kan uppnå väldigt stora träningsresultat. Träningsformen är smart upplagd då du blandar högintensiva övningar med korta vilor under en förutbestämd tid, ofta 4 min.

Varje träningsrunda innehåller 8 repetitioner som du utför i 20 sek med vila i 10 sek mellan varje repetition.

BOKA PASS

Cirkelträning

Fokus på funktionell träning där du använder dig av snakerope, kettlebells, TRX, box-lådor, medicinbollar, romerska ringar mm.

Du tränar hela kroppen & även flåset!

Detta passet uppskattas av många och kan i vissa fall liknas med CrossFit är man jobbar med hög puls under utförandet av övningarna.

BOKA PASS

Seniorklass

Våra seniorpass är en utmärkt träning för seniorer i Borås, och här umgås och tränar vi tillsammans i grupp. Våra duktiga instruktörer kör cirkelträning som stärker både kroppens muskler och förbättrar konditionen. Varje pass avslutar vi med 3*1 minuts jägarvila.

Vill du som senior också börja träna? Kom in till oss så berättar vi mer om varför dessa pass är så uppskattade bland våra seniorer.

BOKA PASS

ZUMBA

Denna träningsform passar dig som tycker om att dansa till skön musik, och få ett ordentligt träningspass på samma gång. Till upplyftande musik kör vi vårt zumbapass i Borås och du förbättrar din styrka, smidighet och koordination. Zumba är inte oväntat en oerhört populär träningsform som höjer pulsen och tar kål på fettet när man dansar till latinska rytmer och skakar höfter till musiken. ZUMBA ger dig massor med träningsglädje

BOKA PASS

Latinmix & Street Dance

Lauras Latinmix & Street Dance är fylld av passion, glädje, energi, styrka och gemenskap.

Man ska svettas och känna att kroppen verkligen får röra på sig. Blandade latinstilar som tex salsa & reggaeton. Även pop, Street, jazz & funk, gamla och nya låtar! Koreografien och upplägget kommer från Laura själv.

Hon varierar från pass till pass så det blir aldrig tråkigt och alltid spännande.

Ett stort leende på läpparna, ny energi och en behaglig trötthet ska man ha efteråt! Du behöver inte vara bra på att dansa, kom som du är!

BOKA PASS

ARENA-CARDIO

Är ett rent intensivt intervallpass!

Detta är ett egenkomponerat pass på Arena Fitness och kommer hålla till i stora gymmet på våra Cardiomaskiner samt på löparbanan.

Vi kommer att blanda intervaller, uthållighet & styrka!

Varje pass kommer vara unikt!

BOKA PASS

AFRO DANCE

AfroDance är lätt att ta till sig för dig som är en van utövare, men även för dig som aldrig tidigare dansat. Förutom att du tränar kondition så ökar du din rörlighet, framförallt i rygg och i bäcken.

Du bygger även upp muskulaturen i fot och vrist i och med att vi lämnar skorna hemma och låter fotsulan få jobba direkt mot marken.

Känn svetten lacka och släpp loss din energi.

BOKA PASS

SOMA MOVE

SOMA MOVE är en unik helkroppsträning utan redskap som sker barfota på en yogamatta.

Under 45 minuter flödar du genom 4-6 förbestämda mönster av rörelser som upprepas i flera repetitioner tills svetten lackar.

Träningen förbättrar både mobilitet och styrka och stimulerar till en kropp i balans och ett sinne i närvaro.
Med suggestiv och kraftfull musik (utan takt att följa) och en individuell anpassning, är SOMA MOVE en belönande träningsupplevelse!

De som deltar uttrycker att de ”hittat hem”, ”får allt i denna träning” , ”känner sig naturliga och smidiga”, ”får mindre ont” och ” upplever SOMA MOVE som något unikt och olikt allt annat”.

Instruktören är utbildad, examinerad och licenserad och får regelbundet nya uppdaterade program att följa.
Konceptet är svenskt och utformat av en sjukgymnasten, fascia- och mobilty experten Linus Johansson och den holistiska tränaren, yogaläraren och dansaren Cecilia Gustafsson.

SOMA MOVE har fått stor positiv respons i media såsom Fitness Magazine, Aftonbladet, Dagens Industri, Yoga för dig, samt otaliga bloggar och event.

SOMA MIND är en 30-60 minuters praktik på yogamatta i en lugn atmosfär, med enkla, stilla stretchpositioner. Instruktören guidar andning, avspänning och fokus på ett konkret och lugnande sätt.

Praktiken förbättrar balansen i nerv – och hormonsystemet och stimulerar till djupare andning, bättre cirkulation och en känsla av lugn och trygghet.

Instruktören är en tidigare utbildad och licensierad SOMA MOVE instruktör som fått extrautbildning i SOMA MIND och löpande uppdaterade program att följa.

BOKA PASS